Zadbaj o serce swojego wozu

Silnik bez wątpienia jest najważniejszą częścią każdego samochodu. To właśnie dzięki jego pracy, samochód jest w stanie poruszać się i spełniać swoją podstawową funkcję. Aby jednak, nasz samochód był w pełni sprawny, niezwykle istotne jest odpowiednie dbanie o wspomniany silnik, a także jego podzespoły. Dzięki temu otrzymamy gwarancję jego prawidłowej pracy, a także dłuższą żywotność silnika.

Zasada działania jednostki napędowej

Aktualnie najpopularniejszym rodzajem napędu jest silnik samochodowy zasilany benzyną. Schemat działania wspomnianego silnika samochodowego jest niezwykle prosty. Na samym początku układ dolotowy dostarcza powietrze do cylindrów silnika po uprzednim skompresowaniu go przez turbosprężarkę, bądź też kompresor. W trakcie jazdy samochodem otwarta zostaje przepustnica, która reguluje ilość powietrza dostarczonego do silnika. Wpływ na to ma także silnik korkowy, który uaktywnia się w trakcie postoju samochodem na włączonym silniku.

Najistotniejszym elementem sterującym pracą silnika jest komputer. To właśnie on na bieżąco zbiera poszczególne dane z określonych czujników. Dzięki zebranym przez niego informacjom, jest on w stanie dobrać odpowiedni moment oraz czas otwarcia wtryskiwaczy będących niezwykle istotną częścią całego układu zasilania. Wspomniane wtryskiwacze, jak sama nazwa wskazuje, dostarczają paliwo ze zbiornika, bezpośrednio do cylindrów. Dzięki połączeniu paliwa z powietrzem oraz zapaleniu go przy pomocy iskry generowanej przez świece zapłonowe możliwe jest poruszanie się samochodu.

Jak zbudowany jest silnik samochodowy?

Co do zasady, budowa każdego silnika spalinowego składa się z tych samych układów i jest niezwykle podobna. Nie ulega wątpliwości, że w dzisiejszych czasach wszelkie silniki wykonywane są z niezwykłą precyzją i starannością. Królującymi materiałami w tej dziedzinie są przede wszystkim stopy stali, żeliwa, aluminium i krzemu. Nie można się temu dziwić – wspomniane materiały są odporne na wszelkiego rodzaju uszkodzenia, a także wpływy czynników zewnętrznych, takich jak wysoka temperatura, wysokie ciśnienie, bądź też korozja.